hudba
pro všechny
CZK  
Kategorie  
Kategorie
Bicí nástroje Dechové nástroje dřevěné
Altová zobcová flétna Basová zobcová flétna Fagot Foukací harmonika Hoboj Irská flétna Klarinet Ocarina Panova flétna Pikola Příčná flétna Saxofon altový Saxofon tenorový Sopránová zobcová flétna Sopránový Saxofon Tenorová zobcová flétna
Dechové nástroje žesťové Hudební dárky Hudební nauka Klávesové nástroje Příslušenství pro hudebníky Skupiny, Soubory, Orchestry Smyčcové nástroje Strunné nástroje akustické Strunné nástroje elektrické Vokální soubory a sbory Zpěv a zpěvníky Dělení dle žánrů

Per Nørgård: Cantica (Score and part) - Norgard, Per (Composer)

Kód výrobku KP00873
Nakladatel Edition Wilhelm Hansen AS
Autor Norgard, Per (Composer)
Žánr
Jazyk Danish
Dostupnost Odesíláme do 15 pracovních dní
Počet:
910 Kč
Per Nørgård: Cantica (Score and part)
Programme Note CANTICA for cello and piano (1977)When in 1975 I had finished composing my “Symphony no. 3” (begun in 1973), I wrote three simple melodies for two psalm texts by Ole Sarvig: “The Year” and “Choral Hymn”. These three tunes were derived from the same material as the second movement of the symphony and could be harmonized together in several different tempo relationships, like proportional canons. For this reason they inspired me to write several choral and instrumental works in the following decade: “Frost Psalm”, “Winter Cantata”, the tuba octet “Now all the earth is white with snow, “Canticles” (and others).“Cantica”, meaning song or singing, was composed (for the Danish musicians Hans Erik Dechert og Kjeld Hansen) as a instrumental little brother the long, polyphonic choral pieces. As in these the canonical melodies in Cantica drift from foreground to background, from cello to piano. The melodies are simple, diatonic and in traditional rhythms and the surface of the music in a way traditional. The intention of the composer with this easily understood expression is to lead the listeners ears to the many internal, proportional developments. The story is in a way hidden “between the lines”. In the myriads of rhythmic and tempo relations the Golden Mean (near to 2:3:5:8: et cetera) plays an important role, like in nature. Among the experiences giving by this natural phenomenon are – perhaps - the musical points to be found (?).Per Nørgård(1997)



nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, co sháníte a my se to pro Vás pokusíme sehnat.