hudba
pro všechny
CZK  
Kategorie  
Kategorie
Novinky Bicí nástroje Dechové nástroje dřevěné
Altová zobcová flétna Basová zobcová flétna Fagot Foukací harmonika Hoboj Irská flétna Klarinet Ocarina Panova flétna Pikola Příčná flétna Saxofon altový Saxofon tenorový Sopránová zobcová flétna Sopránový Saxofon Tenorová zobcová flétna
Dechové nástroje žesťové Hudební dárky Hudební nauka Klávesové nástroje Příslušenství pro hudebníky Skupiny, Soubory, Orchestry Smyčcové nástroje Strunné nástroje akustické Strunné nástroje elektrické Vokální soubory a sbory Zpěv a zpěvníky Dělení dle žánrů
Důležité
Máte jakýkoliv problém? Napište nebo zavolejte nám
+420 777 703 088 info@nejnoty.cz Doprava zdarma od 1500 Kč Přes 123 tisíc produktů Platba online, převodem i dobírkou

Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl - Karel Ančerl

Kód výrobku R465
Nakladatel Nakladatelství ČRo
Autor Karel Ančerl
Obtížnost 2-3
Jazyk Čeština
Rozměry 230x300x10 mm
Dostupnost Skladem
Počet:
195 Kč
Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl
Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl Pět kusů pro klavír od skladatele Karel Ančerl

První ze skladeb je Invence. Přestože název Invence odkazuje na barokní formu (a skladba je skutečně prostoupena imitačním kontrapunktem), dominuje spíše zadumaně romantický, teskně posmutnělý ráz.Druhá skladba, terciová Polka vychází ze Smetanových skladeb obdobného charakteru, ale je trochu sušší, ježatější. Trio zde můžeme chápat buď jako kontrastní zpěv, nebo (zejména díky chromatice) jako rozpustilou grotesku – frázování v celé skladbě (až na dvě výjimky) nikde napovězeno nemáme.Nejmoderněji působící je ovšem třetí skladba, Andante (Rondo II. formy), odraz sukovského světa „O matince“ nebo „Životem a snem“. Nejrůznější střídání harmonií nad prodlevami není myslitelné bez využití tzv. polovičních výměn pedálu, při kterém se zvuk dlouze znějících oktáv v basu neztlumí, zatímco ruce hrají jinde. Velmi pěkná skladba na procvičování této dovednosti.Předposlední a poslední kompozice se ocitají zcela v bachovském světě, autor se tu evidentně učil vybrušovat kontrapunktické formy. Nejprve tříhlasá, pomalu kráčející Fuga (byť tempo není přímo udáno – a dynamika rovněž ne, inu jako u Bacha), s pečlivě vyznačenými začátky a konci ústředního tématu, které i ve vydání pietně ponecháváme. A nakonec rozpustilá Gigue, s dynamikou občas napovězenou, ovšem v rámci opakování obou polovin skladby můžeme pomyslné rejstříky vkusně dotvářet či měnit. Nic více, ale také nic méně.A ještě poznámka – těchto pět skladeb tvoří docela pěknou suitu, byť to tak autor nezamýšlel. Co kdybychom je zkusili takto hrát – případně Fugu, coby nejzávažnější architekturu, nechali na samotný závěr…" Tomáš Víšek




nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, co sháníte a my se to pro Vás pokusíme sehnat.