hudba
pro všechny
CZK  
Kategorie  
Kategorie
Novinky Slevy a doprodeje Bicí nástroje Dechové nástroje dřevěné
Alto Clarinet Altová zobcová flétna Baritone Saxophone Basová zobcová flétna Bass Clarinet Fagot Foukací harmonika Hoboj Irská flétna Klarinet Ocarina Panova flétna Pikola Příčná flétna Saxofon altový Saxofon tenorový Sopránová zobcová flétna Sopránový Saxofon Tenorová zobcová flétna
Dechové nástroje žesťové Hudební dárky Hudební nauka Klávesové nástroje Noty pro Soubory a Orchestry Smyčcové nástroje Strunné nástroje akustické Strunné nástroje elektrické Vokální soubory a sbory Zpěv a zpěvníky Dělení dle žánrů
Důležité
Máte jakýkoliv problém? Napište nebo zavolejte nám
+420 777 703 088 info@nejnoty.cz Doprava zdarma od 1500 Kč Přes 123 tisíc produktů Platba online, převodem i dobírkou
Zpěv a zpěvníky    Zpěv a klavír    Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.) - zpěv a klavír

Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.) - zpěv a klavír - Kolektiv autorů

Kód výrobku R0423
Nakladatel Český rozhlas
AutorKolektiv autorů
Obtížnost Mírně pokročilý
Jazyk Čeština
Rozměry 230x300x10 mm
Dostupnost Skladem (2 ks)
Počet:
385 Kč
Doprava již od 69 Kč | Odesíláme do 24 hodin
Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.) - zpěv a klavír
Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.) - zpěv a klavír Barokní operní árie I. Jiří Kotouč (ed.) - zpěv a klavír

„Tato sbírka předkládá árie barokních skladatelů, které jsem opatřil pro praktické užití klavírními výtahy, takže je možné interpretovat je s klavírním či lépe, vzhledem k době, kdy byly vytvořeny, cembalovým doprovodem. Jedná se o velmi krásná, vzácná a málo dostupná díla – byla by škoda, aby je širší veřejnost nepoznala. Árie jsou pro různé hlasy a nejrůznější stupně možností pěvců.  Francesco Cavalli (1602–1676) byl již ve čtrnácti letech přijat Monteverdim do sboru baziliky sv. Marka v Benátkách, později šel ve stopách svého mistra na poli operním – napsal 42 oper (v Benátkách bylo v první půli 17. století 18 operních divadel při tehdejších 140 000 obyvatelích tohoto města). Byl prvním, kdo zhudebnil libreto „Xersè“ (Nicola Minato), které později upravil Silvio Stampiglia pro Bononciniho (Řím 1694), použil je i Händel (Londýn 1738).  Attilio Ariosti (1666–1729) působil v Bologni, Benátkách, Berlíně, Paříži a v Londýně. Napsal 25 oper, z nichž 8 bylo uvedeno právě v Londýně. Byl virtuosem na violu d´amore, pro kterou složil množství skladeb, kromě další komorní i orchestrální tvorby.  Georg Friedrich Händel (1685–1759) napsal 42 oper, z toho v jeho raném mládí 4 v Hamburku, 2 v Itálii (Florencie a Benátky), od londýnského „Rinalda“ v roce 1711 bylo jeho další operní dílo psáno a prováděno v Londýně. Veškeré Händelovy skladby, napsané v Anglii, vydal tehdy John Walsh (1665–1736) – jeho nakladatelství působilo až do roku 1783 a vydávalo také díla dalších, především operních skladatelů působících tehdy v Anglii. V Praze byly provedeny v posledních letech opery „Alcina“, „Rodelinda“, „Rinaldo“, již v šedesátých letech minulého století byl v Národním divadle uveden scénicky „Acis a Galatea“. Berlínská opera uvedla v Praze operu „Ariodante“. Lipská opera uvedla „Xerxes“, Ústecké divadlo operu „Poro“. Árie Ruggiera z opery „Alcina“ (Bramo di trionfar) je sice uvedena v tematickém katalogu HWV, ale v žádné tištěné partituře ani na nahrávce se nenachází. Pouze jediná nahrávka (Alcina – dirigent Richard Bonynge – z roku 1962) tuto árii obsahuje. Opis jsem získal v 60. letech od Christophera Hogwooda, který v té době pobýval v Praze, a zde ji předkládám.  Nicola Porpora (1686–1768) napsal 43 oper, prováděny byly v celé Evropě, 6 z nich napsal v Londýně. Jako mnoho tehdejších operních skladatelů byl i proslulým učitelem zpěvu – jeho žákem byl slavný Farinelli, v umění skladatelském vyškolil Josepha Haydna.“ Jiří Kotouč  obsazení: S/A/B, pftemateriál: klavírní výtah




Mohlo by Vás také zajímat

nenašli jste, co jste hledali?

Napište nám, co sháníte a my se to pro Vás pokusíme sehnat.